|
- 2 –
telepatický signál, což v těchto katakombách je nemožné, do pra-
covny vešel Kalkulátor s kouřícím šálkem na podnosu.
Mistr si tohoto chlapce oblíbil. Kromě umění zpaměti prová-
dět všech devět početních úkonů měl vlastnost neocenitelnou
při dlouhodobých pobytech – vařil chinu bezkonkurenční kvality.
Mistr zvolna popíjel vynikající nápoj a díval se na chlap-
covu pěknou postavu. V duchu si říkal: Stárnu a hubnu. V tako-
vémhle blázinci si těžko udržím figuru. Jako na potvrzení těch-
to slov se rozsvítil signál interkomu a unavený hlas oznámil,
že experimentální laboratoř u Krakatoy vybuchla, smetla nadlo-
ží a pyny, které se dostaly na povrch, vyhubily místní obyva-
tele. Nepřihodilo se to poprvé; reakční nádoby typu BPT-S, kte-
ré měli na Japonských ostrovech, na Islandu a ještě na několi-
ka dalších místech, čas od času explodovaly a produkovaly ne-
chutný dým, který byl jen na zlost.
Mistr poslal na Krakatou dva odborníky na hermetizaci a
také agenta rozvědky, odpovídajícího za utajení objektů a po-
žádal Kalkulátora o nový šálek nápoje, aby si ukrátil čekání
na další zprávy.
"Už dávno se vás chci zeptat, Mistře", řekl chlapec, na-
lévaje chinu, " k čemu je tahle filantropie. Vždy to nepřines-
lo žádné výsledky. Nemáme z toho vůbec žádný užitek. Dokonce
ani nevěří v naši existenci."
"Máš pravdu, chlapče. No mimozemšťany věřit nechtějí. Mů-
žeš jim před nosem ukrást celý ostrov, ne-li kontinent, a oni
si myslí, že je to v pořádku. Určitě znáš tu historii s Atlan-
tidou. A kdybychom zítra spolu potopili Austrálii, víš, o čem
by se dohadovali ? O tom, jestli vůbec existovala. Ale my tu
nejsme z nějakého rozmaru."
"A proč tedy ?"
"Solidarita — ta nás tu drží. Soudruzi v říši rozumu, ne-
bo tak nějak tomu říkají básníci. Nemůžeme je nechat jen tak
|