|
5.
... TEPLICKÁ TVORBA ...
Dominik Dvořák:
ACH TI STUDENTI!
Starý, profesor fyziky sebral ze stolu notes a sbírku
příkladů a odešel do kabinetu. Sedl si ke stolu a chtěl se
nasvačit, ale vzpomněl si, že mu ředitel školy dal termín,
do kterého musel opravit poškozené přístroje. Kluci si z
něj dělají jenom legraci a rozbíjejí schválně co mohou a
ředitel ho pak vždycky, když oprava stojí víc, než je skrov-
ný rozpočet, pozve na kobereček a připraví kázání. Tentokrát
si studenti hráli s nejsložitější elektronickou stavebnicí
a sám nevěděl, jak následky jejich hry napraví. Sestavu měl
zapojenou v laboratoři na stole a tak se pokoušel najít po-
ruchu. Vzpomněl si znovu, jak ho pozítří seřve chlap o pat-
náct let mladší než on.
Proud mentionů, části mentální energie, jehož síla byla
znásobena lítostí i vztekem na všechno okolo, dostával se ke
generátoru a díky zvláštnímu, poruchovému zapojení dokázal
věc neobyčejnou: v okolí generátoru došlo k nepatrnému za-
křivení prostoru. Zvláštní shodou náhod právě tak, že pros-
torová smyčka spojila zmíněný koberec v ředitelně s korytem
na odpadky vedle školy stojící jídelny.
Fyzik nechal po chvíli marného zkoumání přístroje pří-
stroji a věnoval se cele svačině. V ředitelně o patro níž
počalo drama; řediteli přišli oznámit dva příslušníci VB,
že si tak jako už mnohokrát předtím odvedu jednu z cikán-
ských uklizeček. Ředitel, cítě ohroženu pověst ústavu, už
i tak pošramocenu, vzplát hněvem. /Projevilo se to opět sil-
ným proudem mentionů, které nadsvětelnou rychlostí otevře-
ly bránu pekelnou/ a oba praporčíci stáli po kolena ve slup-
kách od brambor. Pověst ústavu byla ta tam.
Druhý den se řediteli stalo dvakrát, že procházel přes
inkriminovaný koberec v okamžiku, kdy na škole někdo zuřil
nebo se radoval a navíc v jídelně spousta dětí vrátilo hra-
chovou kaši, která nebyla posílána do blízkého JZD jako os-
tatní zbytky, neboť po ní hynula prasata, vylévala se tedy
do koryta.
Záhadný jev propadávání se v ředitelně začal být zkou-
mán, až když inspektor, vynadav šéfovi ústavu,že žáci píší
den a měsíc za okraj a rok před okraj, namísto jedině správ-
ného všeho za okraj, planoucí spravedlivým hněvem a emitu-
jicím tedy neobvykle silný svazek energie, po neslavném pá-
du do boršče nechal:
a/ stolovat koberec ředitelem
b/ vytrhat parkety krumpáčem školníkem
c/ prokopat podlahu až do stropu dívčích záchodků o patro
níže
|